dissabte, 31 de maig del 2008

Visita al Capgrós 2



Ara continuaré explicant la segona part de la nostra visita al diari Capgros.

El Capgròs és una revista, i també un diari digital, de la zona del Maresme, a continuació explicaré els seus inicis, continguts, e informacions de l’edició.

Com a revista setmanal, començaré explicant els seus inicis:
El primer que va aparèixer va ser “Mataró report”, que era un diari de reportatges; més endavant ja incloïa més continguts i va canviar de nom a “Report Maresme”, amb continguts de revista, més imatges, i un apartat de turisme. Gairebé a la par va aparèixer un altre publicació més enfocada cap a les ofertes de publicitat immobiliàries, i publicitat en general, anomenada ”Capgròs”.
L’actual ”Capgròs”, és la fusió de “Report Maresme” i la primera versió de “Capgròs”.
És una revista que inclou tant informació e imatges en bona qualitat i prestigi, com publicitat d’oferta, es a dir, és un híbrid.
Es distribueix a nivell local, amb informació i clients de proximitat.
Per a incloure la publicitat, s’han de fer negociacions setmanals. Aquesta publicitat no es una despesa sinó que es una inversió.
Disposa de 5 periodistes treballant noticies, editen noticies pròpies, i també els arriben noticies d’institucions, que desprès contrasten i busquen l’altre cantó, algun cop, quan el temps es molt limitat, també es posa alguna noticia tal qual i desprès es busquen temes per a investigar-la, però no sol passar, sempre s’intenta fer la noticia personalment.Jerarquitza la informació, és important saber escollir bé la portada.
També reordena les seccions, i és maquetada en format petit, per a poder fer grans tirades, i estalviar paper per a poder tenir més qualitat d’aquest.


Finalitzo amb un aspecte a destacar sobre el treball a un diari, i és que, hi ha es te poc temps, molta feina i un mal horari.

.