dijous, 11 de desembre del 2008

Chris Anderson: "Sols amb el 5% d'usuaris que paguin, una web ja és rendible"

Després de llegir l’entrevista, crec que té molta raó en el que comenta, sobretot en quant a que un 5% d’una xifra gran, és una gran xifra.
Sempre s’intenta treure el màxim profit i rendiment a tot, i molts cops un producte es ven a un preu que poca gent compra, en canvi si el mateix producte fos una mica més econòmic, segurament el compraria més gent.

En el cas de les webs, el nombre de visites de persones que paguen, hauria de ser bastant elevat per a aconseguir el màxim rendiment. Amb un 5% de poques persones, segurament aquest sistema no funcionaria.
Això també pot ser aplicat als CDs o vídeos, la gent prefereix tenir menys qualitat i aconseguir-ho gratuïtament, que pagar; però, segurament, aplicant el seu pensament tot canviaria una mica.
També s’ha comentat que poc a poc perdrem la capacitat per apreciar els productes de qualitat, però crec que, quan veiem un producte amb qualitat, ens adonem de com és, i estem disposats a pagar-lo, sempre i quan creiem que el producte val la pena, per això també s'han de crear productes amb la màxima qualitat possible.

Per concluïr, considero que, per a aconseguir més diners, i a la vegada tenir al públic content, s’hauria de canviar de pensament, tant per part dels empresaris com per part dels consumidors.


* Resumeixo en dos punts importants:

1- El més important no és la quantitat de diners que costa qualsevol cosa, sinó la quantitat de persones que ho comprin.

2- Per part dels empresaris, no s’ha de pensar només en aconseguir el màxim de diners; ni, per part dels consumidors, sacrificar la qualitat per no haver de pagar.