A la xerrada del senyor Josep-Lluís de Gabriel i Eroles, feta el passat divendres dia 9 de Maig, es va parlar sobre diversos temes del marketing 2.0.
Aquest tipus de marketing es basa en la web 2.0, és un marketing interactiu, en el que el públic és actiu, es a dir, participatiu. I també avarca molts medis.
*L’organització de continguts es fa mitjançant:
-Card sorting: Es reparteixen targetes, en aquest cas mitjançant els llocs web.
-Focus Group: Són sessions en grup que s’utilitzen per a detectar desitjos i necessitats dels usuaris.
-Eye Trading: Permet veure a on mira l’usuari. Això es fa per a veure l’usabilitat de la web.
*Els continguts 2.0 principals són:
-Forums: S’adapten les publicacions en paper a les opinions que la gent deixa als forums web.
-Enquestes: S’adapten les publicacions als resultats de les enquestes que es fan a la web.
-Personalització: Es poden personalitzar diversos aspectes.
També ho són les xarxes socials.
Els Market places. Trobem empreses per a fer negocis.
Exemple aplicat a la investigació, on un laboratori exposa un problema a resoldre, els treballadors investiguen i, si troben una solució, cobren.
Els cercadors també son una part importantper a les empreses, ja que un bon posicionament en aquests els fa més visibles als usuaris.
Es fa publicitat contextual: Que permet introduir-te a la ment del client. També permet no ser interruptius, construir un mapa real, i uns avantatges en el posicionament natural als cercadors.
Un aspecte interessant que es va comentar, va ser, que: a Estats Units converteixen els problemes en oportunitats.
Per finalitzar deixo una frase clau que ho explica tot: “The consumer is in control” --> El control es a l’usuari
dilluns, 12 de maig del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada