dissabte, 31 de maig del 2008
Visita al Capgrós 3
Ara explicaré el Capgròs com a diari digital:
El Capgròs, ofereix tant informació, com serveis, encara que hi ha la voluntat de fer més informació que serveis. Es publiquen uns 15 o 20 titulars al dia.
Aquest diari digital relaciona noticies, és a dir relaciona una noticia amb una altre, però també amb les seves relacionades.
A la seva web hi ha una columna a l’esquerra per a serveis, una central per a les noticies, i una a la dreta que es l’espai per a la participació ciutadana, amb opinions.
Hi ha publicitat, però encara no està molt ben resolta. A la premsa digital és més barata que a l’impresa, ja que no és tant rendible.
Hi ha dos sistemes d’incloure publicitat a les webs i són mitjançant:
-Banner
-Publicitat en pantalla, impacta més ja que s’obre l’anunci a sobre del que vols veure.
Però amb la publicitat hi ha el perill de que si es sobresatura a les persones, pot provocar l’efecte contrari, les persones ho rebutgen.
Un tema que es va parlar també va ser que molts mitjans busquen donar més informació sobre els successos, i ubicar aquestes noticies en espais més visibles, perquè és el que més crida l’atenció, i més busca la gent, però això, per altra banda, no pot fer-se molt sovint ja que crearia una gran inseguretat i estat d’alerta en les persones. Normalment els diaris seriosos, informen de totes les noticies sense explotar més les que donen més audiència. Aquest es el cas del Capgròs.
Al Capgròs s’ha estudiat que hi ha moltes més persones que visiten l’apartat de noticies que el de serveis, i dins del de noticies les més visitades són: Futbol, Cultura, Ciutat i Successos.
I finalitzo amb un tema que es va tractar, i és "El poder de la premsa", aquest provoca reaccions en la gent, i poden condicionar-los.
* Hi ha una lluita per a controlar els mitjans.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada